Starbucks 40.yılını Mart ayında kutlayacak. Kurumsal Kimlik çalışmaları kapsamında logolarını da yeniliyorlar. Yukarıda ilk günden bugüne sirenli, logonun evrimini görebilirsiniz.
1971'de logo ilk tasarlanırken "siren" yer alması öncelikle kahve tarihinde deniz yolculuğu yaparak kıtaları aşan bir ürün bu hususa vurgu yapılmak istenilmiş sonra Starbucks'ın ilk kurulduğu yer olan Seattle'in köklerinde denizcilikle sıkı bir ilişkisi var. Bu bağlantıları kuracak bir fikir arayışı ile denizcilik kitapları karıştırılırken 16.yüzyıla ait bir Norveç Gravürü bulunuyor. Bu tam da kurucuların aradığı gizeme sahip deniz temasına sahipti.
Logonun son haline yönelik arayışlarda basitlik esas alınmış. Sirenin etrafındaki halkadan kurtarılmış. Kuyruğu ile orantılandığında yüzü daha ön plana çıkartılmış ve saçlarının dalgaları yumuşatılmış. Artık yeşil rengiyle bardağın tek yıldızı o.
Siren; mitolojide güzel sesleri ile denizcileri kendilerine çekerek kazaya uğramalarına sebep olan, inanılmaz derecede güzel kadın görüntüsüne sahip çift kuyruklu denizkızları olarak betimleniyor. Efsaneye göre Ege kıyılarında - ki Foça olduğu rivayet edilir - kayalıklara oturup muhteşem sesleriyle denizcileri büyüler ve onları çağırarak gemilerinin sarp kayalıklarda parçalanmasını seyrederlermiş. Odysseus gemidekilere kulaklarını tıkamalarını söyleyerek ve kendisini de bağlatarak bu yaratıklardan kurtulmuş.
4 yorum:
Çok sade geldi birden :) Alışıcaz artık :)
Haklısın, sanki eksik baskı yapılmış hatalı bir bardak gibi duruyor.
Çok sevemedim. Alışkanlıktan mıdır?
"Artık yazıya gerek kalmadı" demişler yani.Özgüven budur.
Ceyhan
Yorum Gönder